Leverans och retur

Angiven leveranstid
Den leveranstid som står angiven för respektive produkt är "worst case" - oftast så går det betydligt snabbare. Ta gärna kontakt med oss om du har speciella önskemål i fråga om leveranstider.
Om det skulle uppstå en väsentlig försening så kommer vi att kontakta dig. Du har alltid full rätt att ångra din beställning i upp till 60 dagar. Vi använder PostNord och DB Schenker för transport av våra leveranser. Du kan också välja att hämta din order hos oss i Visby, alternativt avtala med oss om upphämtning på annan plats. Så snart din order har blivit packad så får du ett e-postmeddelande med information om din leverans.


Internationella leveranser
Vi skickar inom hela EU samt till Norge. Dock kräver detta en personlig kontakt och kan inte skötas via webshopen. Kontakta oss antingen på telefon (+46 734 41 28 00 el. +46 738 55 12 31) eller på epost (info@joytime.se) så hjälper vi dig.


Returpolicy samt byten
Vid retur gäller att du som köpare står för returfrakten. Produkten ska då vara oanvänd och i oförändrat skick, samt ha alla manualer (om sådana finns) och kartong kvar.
Du får tillbaka hela produktens kostnad, minus eventuella frakt- och andra kostnader, för en godkänd retur. Om du istället för pengar tillbaka vill byta till en annan storlek eller modell går det självklart bra, eventuell mellanskillnad regleras då separat.
Vill du anmäla ett återköp eller ett byte - gå till din orderhistorik och följ sedan instruktionerna, alternativt kontakta oss.

Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut din leverans kommer vi att debitera 250:- per returnerat kolli plus den kostnad PostNord/DB Schenker debiterar oss för returen. Detta blir alltså avsevärt dyrare för dig som kund jämfört med att hämta ut varan och sedan kontakta oss för en kontrollerad retur. Så för allas skull - se till att hämta ut din beställning! 

Reklamationspolicy
Om du har råkat ut för en defekt produkt så hjälper vi dig givetvis att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall. I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt. Ansökan om reklamation gör du via din orderhistorik.


Har du några frågor kring din leverans är du varmt välkommen att höra av dig via info@joytime.se.